Οδηγός διαμόρφωσης χώρων τηλεκπαίδευσης

Οδηγός διαμόρφωσης χώρων τηελεκπαίδευσης

Oι προδιαγραφές αναφέρονται σε εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης σε υπάρχουσες μέχρι σήμερα μορφές διδασκαλίας και μάλιστα σε μία μορφή από αυτές: Γίνεται η υπόθεση ότι υπάρχει διδάσκων στην έδρα που παραδίδει μάθημα σε φοιτητές, που καταλαμβάνουν το υπόλοιπο χώρο της αίθουσας, υπάρχει δηλαδή μια σαφής διάκριση μεταξύ χώρου καθηγητή / ομιλητή και χώρου σπουδαστών.
Περιλαμβάνονται επίσης οι προδιαγραφές για παρουσίαση από αμφιθέατρο, καθώς και για σεμιναριακό μάθημα / συνεργασία.

Οι προδιαγραφές δεν αφορούν σε μορφές διδασκαλίας που αναφέρονται σε εργαστηριακά μαθήματα, όπως το design studio, των αρχιτεκτονικών σχολών, που θα οδηγούσε σε χώρους που είναι δυνατόν να εξυπηρετήσουν τα λεγόμενα virtual design studio http://www.ntua.gr/archtech/teleducation/.
Η πολυπλοκότητα μιας τέτοιας μορφής διδασκαλίας, ξεφεύγει από τα όρια του παρόντος, χωρίς να σημαίνει ένα σημαντικό μέρος των προδιαγραφών δεν είναι κοινές και για τα δύο είδη διδασκαλίας.
Θεωρούμε επίσης απαραίτητο να επισημάνουμε ότι η τηλεκπαίδευση επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο διδασκαλίας, που μεταβάλλεται και με τη σειρά του οδηγεί σε απαιτήσεις για νέα τυπολογία και εξοπλισμό χώρων, που χαρακτηριστικά τους διαφαίνονται σε ιδιαίτερο υποκεφάλαιο του παρόντος.

Ο Οδηγός παρουσιάζεται με τη μορφή κειμένου και με τη μορφή κόμβου διαδικτύου.
Διακρίνονται τρία τμήματα:

Το πρώτο τμήμα αφορά σε απαιτήσεις διαμόρφωσης του χώρου των αιθουσών

Το δεύτερο τμήμα αφορά σε διατύπωση κατευθύνσεων διατύπωσης προδιαγραφών τεχνικών επιλύσεων, που αφορούν σε οικοδομικές και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες

Στο τρίτο τμήμα διατυπώνεται ένας κατάλογος ερωτημάτων που θα μπορούσε να βοηθήσει τους φορείς που πρόκειται να δημιουργήσουν μια αίθουσα τηλεκπαίδευσης, να διατυπώσουν τις απαιτήσεις τους ανάλογα με τον κτιριακό εξοπλισμό και την κτιριακή υποδομή που διαθέτουν.

Επιστροφή στο κύριο Μενού