ΜΕΤΡΟ 4.4: Ευαισθητοποίηση του κοινού στις νέες τεχνολογίες. Υποστήριξη και διαμόρφωση Ε&T πολιτικής. Διαχείριση Ε & T πληροφοριών.
Δράση 4.4.3: Πρόγραμμα ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ
Πράξη 4.4.3.2: ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ ΙV - Πρόγραμμα για τη γνωριμία
και την ενασχόληση
των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με της νέες τεχνολογίες και τον Τεχνολογικό
Πολιτισμό
Το 2ο
Τ.Ε.Ε. Ν. Σμύρνης σε συνεργασία με
το Ίδρυμα "ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ",
με υπερηφάνεια παρουσιάζει το Έργο:
"Δημιουργία ευρυζωνικού δικτύου μέσω
ασύρματης ζεύξης και διασύνδεση
του κτιρίου του σχολείου με το κτίριο των εργαστηρίων"
ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΤΟΥ
ΕΡΓΟΥ - ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ IV
Το Πρόγραμμα
ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ IV αποτελεί συνέχεια τριών προηγούμενων προγραμμάτων τα οποία εξελίχθηκαν
κατά τα έτη 1996 έως 2003. Θεσπίστηκε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας
το 1994 και υλοποιείται από το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας,
με στόχο τη γνωριμία και ενασχόληση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
με τον Τεχνολογικό Πολιτισμό και τις Νέες Τεχνολογίες, μέσα από μια διαφορετικού
τύπου εκπαιδευτική διαδικασία όπου η θεωρία συναντά την πράξη. Το Έργο χρηματοδοτείται
από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητας (ΕΠΑν) και απευθύνεται σε
μαθητές και καθηγητές Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων.
Σκοπός του προγράμματος είναι να δώσει τη δυνατότητα στις σχολικές ομάδες, να
ασχοληθούν με τη μελέτη ενός τεχνολογικού θέματος της επιλογής τους, το οποίο
να διακρίνεται για την πρωτοτυπία και την εφευρετικότητα του, καθώς και για
την δυνατότητα εφαρμογής και πρακτικής αξιοποίησης του. Με την ενασχόληση αυτή
των μαθητών επιδιώκεται η κατανόηση της εξέλιξης της τεχνολογίας και της σχέσης
της με τη βιομηχανία, τους τρόπους παραγωγής, την οικονομία, την κοινωνία, τον
πολιτισμό και την καθημερινή ζωή. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας
και εφευρετικότητάς τους, η ανάπτυξη μιας πρώτης επαφής με την έρευνα και η
παροχή δυνατότητας στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετάσχουν
σε εκπαιδευτικές διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα δοθούν ευκαιρίες ανάδειξης
ταλαντούχων νέων, οι οποίοι θα μπορούν αργότερα να εξελιχθούν σε δημιουργικούς
επιστήμονες και τεχνικούς για την ενίσχυση του ερευνητικού και τεχνολογικού
δυναμικού της χώρας.
Ειδικότερα στόχοι του Προγράμματος είναι οι μαθητές με τη συμμετοχή τους: Να
αναπτύξουν ομαδικό πνεύμα εργασίας όπου θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες που θα
προωθούν την αποτελεσματικότητα των μελών της ομάδας. Να έρθουν σε μια πρώτη
επαφή με την έρευνα και να γνωρίσουν τη σχέση της με την ανάπτυξη και την εξέλιξη
της Τεχνολογίας. Να αναπτύξουν ικανότητες επικοινωνίας, έρευνας, συλλογής, αξιολόγησης
και χρήσης της πληροφορίας και των πηγών της ώστε να γίνουν ανεξάρτητοι στη
μάθηση. Να γνωρίσουν τον τεχνολογικό πολιτισμό, την οργάνωση, τα προϊόντα και
τις διαδικασίες παραγωγής στη Βιομηχανία. Μέσα από τη γνώση αυτή, θα συνειδητοποιήσουν
τα οφέλη που προκύπτουν από τη λογική επιλογή και χρήση της τεχνολογίας για
τη λύση κοινωνικών προβλημάτων. Να τους δοθούν ευκαιρίες καλλιέργειας των κλίσεων
και των ταλέντων τους. Συγχρόνως δε να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, την επινοητικότητα,
την πρωτοβουλία, την υπευθυνότητα και το κριτικό ενδιαφέρον τους για τεχνολογικά
θέματα. Να κάνουν τα πρώτα βήματα στην οργάνωση και διαχείριση ενός Σχεδίου
Εργασίας.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
- ΣΤΟΧΟΙ
Η αρχική ιδέα
για την ενασχόληση με ένα τέτοιο πρόγραμμα, προέκυψε μέσα από την ανάγκη για
μία πιο διαθεματική, σφαιρική και διερευνητική προσέγγιση της γνώσης των διαφόρων
αντικειμένων της Πληροφορικής. Οι μαθητές θα έπρεπε να αποκτούν νέες γνώσεις
πάνω σε αντικείμενα όπως Μετάδοση Δεδομένων και Δίκτυα Η/Υ, Πολυμέσα, Εφαρμογές
Πολυμέσων, Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο, κλπ. Ταυτόχρονα όμως
θα έπρεπε να αποκτήσουν και δεξιότητες απαραίτητες όχι μόνο για την καθημερινή
τους ζωή, αλλά και για την μελλοντική επαγγελματική τους εξέλιξη. Όπως δεξιότητες
προφορικού και γραπτού λόγου σε επίπεδο συγγραφής και παρουσίασης, η ικανότητα
χρήσης πολλαπλών πηγών και εργαλείων πληροφόρησης, η ικανότητα συνεργασίας μέσα
σε ομάδες, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, μέσα από σχεδιασμό,
έλεγχο, ανατροφοδότηση και διορθωτική παρέμβαση, η απόκτηση τεχνογνωσίας σε
τεχνολογίες αιχμής, κ.α..
Έχοντας τα προηγούμενα υπόψη και μετά από διεξοδική συζήτηση με τους μαθητές
που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, καταλήξαμε στο αντικείμενο
του Έργου που θα ήταν η δημιουργία ενός Ευρυζωνικού Δικτύου Ασύρματης Ζεύξης
μεταξύ του κτιρίου του Σχολείου του 2ου Τ.Ε.Ε. Ν. Σμύρνης και των εγκαταστάσεων
των εργαστηρίων του 3ου Σ.Ε.Κ. Δ' Αθήνας, με στόχο την δημιουργία μιας επικοινωνιακής
πλατφόρμας που θα υποστηρίζει αμφίπλευρη επικοινωνία και θα είναι ευέλικτη,
λειτουργική και προσαρμοζόμενη στις μεταβλητές συνθήκες της απομακρυσμένης λειτουργίας
των δύο εκπαιδευτικών μονάδων με ταυτόχρονη εξαγωγή τεχνογνωσίας για την υλοποίηση
ασύρματου δικτύου.
Τα αποτελέσματα που προσδοκούμε σε σχέση με τις ωφέλειες για τους μαθητές που
συμμετέχουν, είναι τα εξής: Επαφή με τεχνολογίες αιχμής (ευρυζωνικά ασύρματα
δίκτυα) και εφαρμογών τους (τηλεδιάσκεψη) για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων
επικοινωνίας. Επαφή και εξοικείωση με σύγχρονα εργαλεία πληροφορικής (3D σχεδίαση,
προγράμματα επεξεργασίας video και ήχου, προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, εργαλεία
ανάπτυξης ιστοσελίδων, προγράμματα ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων, κλπ.). Ανάπτυξη
ικανοτήτων έρευνας, συλλογής, αξιολόγησης και προβολής πληροφοριών. Ανάπτυξη
πνεύματος συνεργασίας, ομαδικότητας, συνέπειας σε προγραμματισμό και τήρηση
χρονοδιαγράμματος και παράλληλα ανάληψη πρωτοβουλιών. Σύνδεση των γνώσεων που
αποκτώνται στο πλαίσιο των μαθημάτων του σχολείου με την εκπόνηση του έργου.
Επιπλέον, το Έργο μπορεί να προσφέρει και μακροπρόθεσμες ωφέλειες σε επίπεδο
σχολικής μονάδας, με την αξιοποίηση της υποδομής που θα αναπτυχθεί για την παροχή
υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης και τηλεκπαίδευσης και επαφή του εκπαιδευτικού προσωπικού
με τεχνολογίες ασύρματων δικτύων, θέματος που βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στο Έργο συμμετέχουν οι καθηγητές Πληροφορικής:
Βασιλική Νιάρρου
Άννα Σαριδάκη
Δημήτρης Κυριακός
και οι μαθητές του 2ου Κύκλου Πληροφορικής και Δικτύων του 2ου ΤΕΕ Ν. Σμύρνης:
1. Γιώργος
Γραφιαδέλλης
2. Σπύρος Δηβάρης
3. Τέλης Κατσαριώτης
4. Κυριάκος Καμπούρης
5. Ηλίας Λαΐτσας
6. Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
7. Ντανιέλα Λίκα
8. Φώτιος Καργώτης
9. Τάρεκ Χελαυίλ
10. Νίκος Λυκάκης